Bouw weerstand op

Juist in de winter is het belangrijk om een goede weerstand te hebben. We kiezen namelijk massaal voor indoor activiteiten en zijn daardoor dichtbij elkaar. Virussen verspreiden zich dan sneller. Hoe kan je je immuunsysteem zo optimaal mogelijk maken om dit tegen te gaan?

weerstand2

Gezond eten

Iedereen weet de noodzaak van gezond eten. We kennen de schijf van vijf. Maar wat zijn nu echt de toppers onder de voeding die niet mogen ontbreken in jouw eetpatroon deze winter? Yoghurt, vette vis, verse tomatensoep, rode pepers, noten zoals amandelen, paranoten en walnoten en verse knoflook. Vergeet ze niet.

gezonde-noten

Gevarieerde voeding

Iedere dag yoghurt of vette vis is ook niet goed. Breng variatie aan in jouw eetpatroon. Op deze manier krijg je meer voedingsstoffen binnen. In bloemkool zitten immers andere voedingstoffen dan in spinazie. Zo werkt dit ook met vlees, vis en alle andere schijven van de Schijf van Vijf.

Voldoende bewegen

Een goede conditie zorgt voor een verhoging van de algehele weerstand van het lichaam. De overheid raadt minimaal 30 minuten beweging per dag aan. Hieronder vallen ook wandelen of klusjes in huis.

Geen zekerheid

Gezonde, gevarieerde voeding is net als beweging nodig voor een goede weerstand. Het is geen verzekering voor het uitblijven van de griep of verkoudheid, maar je hebt in ieder geval meer kans om het te ontlopen of om er snel vanaf te zijn.


Lees hier meer weerstandtips

 
 

Meer Berichten in Gezondheid

 
 

Deel dit