Nike kiest voor 100% gifvrije schoenen

greenpeace-nike-hmEr zijn veel verschillende dingen die je kunt doen om het milieu een handje te helpen, van gebruik van groene energie tot korter douchen. Maar ook bij het shoppen kun je rekening houden met het milieu. Zo is er de Detox-campagne van Greenpeace. Bedrijven die hieraan meedoen, verklaren openlijk dat ze zullen stoppen met de uitstoot van giftige stoffen. Achttien wereldwijde kleding- en schoenenmerken hebben deze uitdaging aangenomen. Een van deze merken is de bekende sportschoenenproducent Nike.

Nike heeft aangekondigd dat het merk voor 2020 wereldwijd van al zijn textielfabrikanten een 100 procent schone productie aangeleverd krijgt. Tijdens de productie van kleding en schoenen van Nike zal dus geen enkele gifstof meer in het milieu terechtkomen. In de race naar een gifvrije toekomst staat Nike nu bovenaan.

Dankzij deze Detox-campagne is het voor Nike gemakkelijker geworden voor winkels om consumenten ‘schone’ schoenen en kleding aan te bieden. Op deze manier is het voor winkeliers weer mogelijk om de Nike modellen duurzamer aan de klant aan te bieden. Voor ons als consument is het dan weer gemakkelijker om gifvrije producten aan te schaffen, waardoor we weer iets extra’s voor het milieu kunnen doen. Veel consumenten hebben tenslotte de behoefte om ‘schone’ producten te kopen die goed zijn voor het milieu en dat kan nu bij Nike.

100-procent-natural

Dat er inderdaad vraag is naar gifvrij geproduceerde sportschoenen blijkt uit het feit dat er een petitie werd gestart om ook Adidas ertoe te bewegen om gifvrij te gaan produceren.

 
 

Meer Berichten in Milieu

 
 

Deel dit